Viket fog alla, dessa inlägg? Lite konstigt? Varför emission i d aktier? Högre utdelning för finansiera?
D aktie, högre ränta /utdelning än B?
För i senare, skede, omvandling till B med större hävstång 2023? Ytterligare ett, smart upplägg för vissa utvalda? Inlösen, på pref är också, lite märkligt till högre kurs, än aktuell kurs,? Vad, är besparingar? Pref enligt mig inget man, spekerar, i normalt?
Apropå diskussion Konvertibler? Lösen, 2023 skäl för blanking? Skäl hålla, nere aktuell, kurs,? Snille spekulation?Ligger någon som helst, sanning i denna eviga, blanking diskution på flera, forum som detta ? Ett mycket bra bolag enligt mig med stor uppsida potential i en branch som lockar mig och vars namn förknippas med hållbarhet. Det jag däremot inte gillar i detta, bolag, är ständiga, emmlsioner /utspädningar som, för det mesta, gynnar, en, liten grupp ägare samt,att nuvarande akite upplägg möjliggör ett trixande, mellan, aktieslagen? Emission i D aktie med högre ränta som, i senare, skede, kan, konveras, till B med, större hävstång? 2023? Snillen spekulerar? Om detta, är fallet, vilket jag inte har några, belägg för är så, gynnar, det inte småsparare om inte akiten, tar stort glädjeskutt totalt viket varit fallen, tidigare ? Men där tiden kommit ifatt senaste året eller efter köpet av hemfosa,? I stort en stillastående kursutveckling?
Finns, även en, konvertibel med i bilden, med lösen, 2023,finns, också, naturöigt intresse,för en liten grupp investerare och skäl hålla, nere aktien så, mykcet som möjligt till lösen,? Där aktuella, priset är givet och redan, sätt i förväg ? Om så, föreligger finns, även naturligt , intesse att hålla, tillbaka akite kursen från vissa?Frågan, är har någon en räv bakom örat? , har konvertibel tecknare och blanklare likande, intressen,?Teori snillen spekulationer inte, någon expert alls,. Men, aktien har, svårt bryta, igenom vissa, stöd, och följer ett mönster upp på morgonen för att sedan, falla, tillbaka, utan, att bryta, igenom stöd?
Men då, kommer vi till alla dessa, analyser och prognoser vad säger de? På viken, tid kall målen, uppfyllas,? Eller är bara en copy paste från likande analyser efter köpet hemfosa nov 2019 ? Gå tilbaka fundera, analysera, läs, då och nu. Realistisk eller e
Ju mer man, funderar och anslyserar tidigare händelser med, nya analyser och utsända signaler oftast positiva med ett undantag blir man än mer förvirrad? Varför inte aktien lyfter? Som, prognoser redan, för ett år sedan, 3st proffs riktkurser över 30kr? Om vissa glömt har inte jag gjort detta?
Var bätte förr får en känsla kunde, lita mer på de utgivna, prognoserna, från div mycket kända, småsparare proffs och medier för småsparare.