PJL1

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Alternativ till EDV Endeavour Mining 20-07-10 12:21
Analys Endeavour Endeavour Mining 20-07-09 19:44
/re Endeavour Mining 20-07-09 19:35
/re Endeavour Mining 20-07-09 16:51
/re Endeavour Mining 20-07-06 21:36
/re, rävsax Endeavour Mining 20-07-06 19:23
/re Endeavour Mining 20-07-06 16:16
Större organisation, bättre kommunikation Endeavour Mining 20-07-06 13:35
re/Lampis Endeavour Mining 20-07-06 12:23
/ SEMAFO Inc 20-07-02 12:25
re/Mandus SEMAFO Inc 20-07-02 12:22
re/Mandus SEMAFO Inc 20-07-02 12:22
re/Fjasarn SEMAFO Inc 20-07-02 10:04
Äntligen klart Endeavour Mining 20-07-02 10:03
re/Geci SEMAFO Inc 20-06-30 11:31
1/3 »
Endeavour Mining / Alternativ till EDV / Alternativ till EDV
idag 12:21 IP: 1QqXzyHaG
För er som är besvikna på EDV är Eldorado Gold kanske ett alternativ. Men tåget kan också ha gott.. Kanske köpläge vid eventuell nedgång. Är själv inte ägare.
https://seekingalpha.com/article/4356600-eldorado-gold-undervalued-gold-producer-re-rating-potential

https://seekingalpha.com/article/4356684-major-upside-in-eldorado-gold-billions-of-dollars-of-assets-are-being-valued-0
Endeavour Mining / Analys Endeavour / Analys Endeavour
igår 19:44 IP: 1QqXzyHaG
Den här landade precis i mailboxen. Kanske inte det vi vill läsa när vi väntar på CAD 40+ kurser men ändå en balanserad analys. Men den hjälper ju tyvärr inte en haltande kurs.

https://seekingalpha.com/article/4357715-endeavour-mining-neutral-view-after-merger-semafo?utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha&mail_subject=edvmf-endeavour-mining-neutral-view-after-merger-with-semafo&utm_campaign=rta-stock-article&utm_content=link-2
igår 19:35 IP: 1QqXzyHaG
Jag tror inte de har någon kommunikationsavdelning att flytta. Den visade sig i alla fall aldrig :-) :-)

Har mer förtroende för EDV så här långt. Bara under juli har de redan släppt fyra positiva releaser som hjälpte till att driva kursen i positiv riktning. Det verkar som de förstår hur spelet skall spelas. Men varför kursen inte stannar kvar på högre nivåer nu när allt är klart förstår jag lika lite som någon annan.
igår 16:51 IP: 1QqXzyHaG
Jag tror att marknaden väntar på Q2 rapporten. Vad händer med Semafo"s gruvor? Kommer Boungou att öppna igen i Q4? Vad blir resultatet när EDV och Semafo"s affär kombineras? Kommer man att se synergierna? Massor med frågor. Semafo var ju en katastrof när det gällde kommunikation med marknaden. EDV är lite bättre men inte mycket. Jag tror att bristen på info gör marknaden osäker. Lägg till Corona, de tidigare terrorattackerna och en företags fusion så blir nog sammanfattningen att man inte vet tillräckligt om det "nya EDV" och därför blir det hög risk och man väljer och investera i andra bolag istället.
Delar dina känslor. Konverterade själv från Semafo:STO till EDV under pågående uppköpsprocess och har hela tiden tänkt att det blir en uppgång när affären är klar. Det blev lite drag i början av veckan när EDV presenterade ytterligare reserver samtidigt som guldet steg men det var ju en kortlivad glädje. Jag avvaktar Q2:an innan jag tar ställning
2020-07-06 21:36 IP: 1QqXzyHaG
Fick ett snabbt svar från Kingsdale men tyvärr var det ett "Goddag Yxskaft" svar. De kopierade bara texten från en av pressreleaserna och bad mig kontakta min bank. Det är nog bara att vänta eller jaga Avanza för ett klart besked. Det kan ju vara så att Avanza tror att du har SMF:STO istället för TSX men å andra sidan kan det inte vara första gången Avanza gör ett sånt här byte så de borde ju ha koll.
2020-07-06 19:23 IP: 1QqXzyHaG
Jag skickade precis ett mail till Kingsdale Advisors i Canada och frågade hur lång tid bytet från TSX:SMF till TSX:EDV aktier tar. Avanza brukar komma med lite olika svar så jag litar mer på dem som sitter nära processen. Förra gången jag var i kontakt med Kingsdale svarade det jättefort. Jag postar så snart jag har något.
2020-07-06 16:16 IP: 1QqXzyHaG
Ber om ursäkt att jag kapar inlägget men scrollar du ner i den här tråden till den 29:e Juni, 18.00 hittar du länken till en Seeking Alpha analys som jag postade. Tyckte själv den var bra och innehöll mycket info.
Endeavour Mining / Större organisation, bättre kommuikation / Större organisation, bättre kommunikation
2020-07-06 13:35 IP: 1QqXzyHaG
Märks att Endeavour är ett större företag än Semafo. Bara under Juli har man släppt tre nyheter. Semafo var aldrig riktigt aktiva med sin kommunikation. Hoppas nu att det blir islossning som STCC skriver. Hörde jag CAD 40... :-)
Redigerades 2020-07-06
2020-07-06 12:23 IP: 1QqXzyHaG
Mina Semafo:TO som jag har i KF hos Avanza är idag låsta så jag antar att allt går automatiskt. Har heller inte fått någon info eller erbjudande. Endeavour har nämnt i en pressrelease att Semafo:TO skulle avnoteras den 6:e Juli så det verkar som planen håller. Misstänker att omvandlingen sker innan Toronto öppnar idag. Men man har ju haft fel förr :-)
2020-07-02 12:25 IP: 1QqXzyHaG
Sorry!
Var inte meningen att posta två gånger.
2020-07-02 12:22 IP: 1QqXzyHaG
Jag antar att du har Semafo listade i Toronto.
Då är min uppfattning att det sker helt automatiskt. Men det är ju alltid en bra idé att kolla med den bank där du har dina aktier.
Semafo har ett bra, men stort, dokument på sin hemsida, länk nedan, som beskriver hela sammanslagningsprocessen. Endeavour har också släppt bra och innehållsrika pressmeddelanden på sin hemsida. Troligtvis lättare att hitta infon där än på sedar.com :-)

https://s2.q4cdn.com/795832262/files/doc_downloads/Transaction_Endeavour_Minning/Final-Joint-Circular-(SMF-EDV).pdf
2020-07-02 12:22 IP: 1QqXzyHaG
Jag antar att du har Semafo listade i Toronto.
Då är min uppfattning att det sker helt automatiskt. Men det är ju alltid en bra idé att kolla med den bank där du har dina aktier.
Semafo har ett bra, men stort, dokument på sin hemsida, länk nedan, som beskriver hela sammanslagningsprocessen. Endeavour har också släppt bra och innehållsrika pressmeddelanden på sin hemsida. Troligtvis lättare att hitta infon där än på sedar.com :-)

https://s2.q4cdn.com/795832262/files/doc_downloads/Transaction_Endeavour_Minning/Final-Joint-Circular-(SMF-EDV).pdf
2020-07-02 10:04 IP: 1QqXzyHaG
Postade också på Endeavour forumet.

Denna release finns på Endeavours hemsida.
6:e Juli verkar vara det datum som gäller för en helt avslutad sammanslagning.

Länk till hea releasen längst ner.

ENDEAVOUR COMPLETES SEMAFO ACQUISITION
George Town, July 2, 2020 – Endeavour Mining ("Endeavour") (TSX: EDV) (OTCQX: EDVMF) is pleased to announce the successful completion of the previously announced acquisition of SEMAFO Inc (TSX: SMF), effective July 1, 2020.

Pursuant to a court-approved plan of arrangement (the "Arrangement"), shareholders of SEMAFO received 0.1422 of an Endeavour ordinary share for each SEMAFO common share held. As a result of the Arrangement, SEMAFO has become a wholly-owned subsidiary of Endeavour. The common shares of SEMAFO will be delisted from the TSX on or about July 6, 2020, and have been delisted from the OMX. Endeavour will also apply to have SEMAFO cease to be a reporting issuer (or equivalent thereof) in all applicable Canadian jurisdictions. Further details regarding the Arrangement can be found in the joint management information circular of Endeavour and SEMAFO dated April 28, 2020 available on SEDAR under Endeavour"s profile at www.sedar.com.

https://www.endeavourmining.com/news-releases/press-release-details/2020/Endeavour-Completes-SEMAFO-Acquisition/default.aspx
Endeavour Mining / Äntligen klart / Äntligen klart
2020-07-02 10:03 IP: 1QqXzyHaG
Denna release finns på Endeavours hemsida.
6:e Juli verkar vara det datum som gäller för en helt avslutad sammanslagning.

Länk till hea releasen längst ner.

ENDEAVOUR COMPLETES SEMAFO ACQUISITION
George Town, July 2, 2020 – Endeavour Mining ("Endeavour") (TSX: EDV) (OTCQX: EDVMF) is pleased to announce the successful completion of the previously announced acquisition of SEMAFO Inc (TSX: SMF), effective July 1, 2020.

Pursuant to a court-approved plan of arrangement (the "Arrangement"), shareholders of SEMAFO received 0.1422 of an Endeavour ordinary share for each SEMAFO common share held. As a result of the Arrangement, SEMAFO has become a wholly-owned subsidiary of Endeavour. The common shares of SEMAFO will be delisted from the TSX on or about July 6, 2020, and have been delisted from the OMX. Endeavour will also apply to have SEMAFO cease to be a reporting issuer (or equivalent thereof) in all applicable Canadian jurisdictions. Further details regarding the Arrangement can be found in the joint management information circular of Endeavour and SEMAFO dated April 28, 2020 available on SEDAR under Endeavour"s profile at www.sedar.com.

https://www.endeavourmining.com/news-releases/press-release-details/2020/Endeavour-Completes-SEMAFO-Acquisition/default.aspx
2020-06-30 11:31 IP: 1QqXzyHaG
Den engelska texten nedan är kopierad från sidan 74 i infodokumentet som Semafo har på sin hemsida.
Jag har fattat processen på följande sätt men du skall naturligtvis kolla själv då jag kan ha fel:

För varje Semafo aktie du har får du 0,1422 Endeavour. Men du får aldrig aktierna utan de säljs och du får beloppet minus avdrag för transaktionskostnader. Enligt nedanstående förklaring räknar man med att det tar ca 20 dagar efter att sammanslagningen av Semafo / Endeavour är helt klar tills dess att aktierna är sålda och ytterligare 10 dagar tills dess att du har pengarna. Enligt den senaste infon från Endeavour räknar de med att sammanslagningen är klar denna vecka vilket borde innebära att du har dina pengar i slutet av Juli. Du hittar länken till infodokumentet på Semafos sida i slutet på denna post. I dokumentet hänvisas till ett företag som heter Kingsdale Advisors. De kan också svara på frågor.

While there can be no assurance on the actual timing, it is currently anticipated that sales of all Sale
Securities would occur within 20 business days after the Effective Date and the net proceeds would be
remitted to Ineligible Shareholders within ten business days thereafter.
Ineligible Shareholders are advised that the amount of cash received by each Ineligible Shareholder
may be more or less than the price actually received by the Sale Agent for the sale of any particular
Sale Security.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -