På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Hemcheck Sweden

Rubrik Av Publicerat
Bara att köpa på dessa billiga nivåer fotbolls em 19-11-06 08:31
Värsta rapporten Dr:no 19-10-24 10:56
IPO Dr:no 19-10-23 11:26
Under 3 kr igen Plexmar 19-10-22 17:29
Ytterligare ett PM!!! Troy_Archer 19-10-14 14:18
PM!!!!! Anonymousjr 19-10-11 09:08
ny QSTAR 19-10-01 20:00
Insiderköp i Hemcheck Sir Vall 19-10-01 19:42
inköpt Investhunter 19-10-01 11:18
Insynsköp Johg 19-09-24 11:33
Insynshandel av vd, styrelseledamot Kidkid 19-09-24 11:26
NRD aktören försöker manipulera kursen mot 2 kr. fotbolls em 19-09-24 10:13
Re ROBA Johg 19-09-24 10:07
Roboten går back :))) ROBA 19-09-23 16:51
Lorc Ghettohajen 19-09-20 19:11
« 18/98 »
Hemcheck Sweden / Bara att köpa på dessa billiga nivåer / Bara att köpa på dessa billiga nivåer
2019-11-06 08:31 IP: rIc9hOvDI
Perfekt läge för gav sänk här på dessa låga nivåer runt 3 an.

Hjalmar köpte för miljon belopp på dessa nivåer och vet betydligt mer än oss vanliga.
Hemcheck Sweden / Under 3 kr igen / Värsta rapporten
2019-10-24 10:56 IP: wOjYhRzFG
Jag tackar EVO, Nu får jag in mer kapital, jag har köp på 3 kr. Jag hoppas på SolTech i EM-rapporten, är den bra köper jag hemcheck dyrare
2019-10-23 11:26 IP: wOjYhRzFG
Jag var med i deras IPO när det begav sig(de ska får en chans till), jag har köporder på 3kr i morgon.
Jag hoppas på två Q3-rapporter den 24/10, är de bra kör jag i hemcheck är rapporterna dåliga får jag hoppa hemcheck. Det är mycket som ska klaffa i morgon
Hemcheck Sweden / Under 3 kr igen / Under 3 kr igen
2019-10-22 17:29 IP: R9C/UlxC5
Är vi påväg ner under 3 kr igen?
Hemcheck Sweden / Ytterligare ett PM!!! / Ytterligare ett PM!!!
2019-10-14 14:18 IP: NxlgJBjeq
Ett mycket intressant PM idag!

"Hemcheck
Hemcheck har lämnat in dokumentation för ny CE-märkning (Finwire)
2019-10-14 13:35
.
Medicinteknikbolaget Hemcheck har enligt ett pressmeddelande nu lämnat in all dokumentation till Läkemedelsverket som krävs för att utöka CE-märkningen avseende hemolystest i vakuumrör till att omfatta så kallade serumrör.

Serumrör är en vanlig typ av vakuumrör som innehåller en koagulationsaktivator för att påskynda koagulationen av blodet.

"Flera kunder som använder sig av serumrör har visat intresse för att testa vår lösning, vilket gjort att vi parallellt med fortsatt kundbearbetning, gjort utvärdering och användartester tillsammans med det regulatoriska arbetet som krävs för att kunna uppdatera CE-märkningen till att även innefatta serumrör. I och med detta ökar vår möjliga marknad ytterligare och vi har nu planer på att genomföra tester hos kunder som använder serumrör", säger Joen Averstad, vd för Hemcheck.

Anton Wilén
anton.wilen@finwire.se, 0765-46 64 41
Nyhetsbyrån Finwire"
2019-10-11 09:08 IP: bhrrQXTEw
Hemcheck Sweden AB och Capio S:t Görans sjukhus har fått godkännande av etikprövningsmyndigheten (EPN) om att inleda en studie på Capio S:t Görans sjukhus akutmottagning för att utvärdera om Hemchecks produktkoncept kan sänka hemolysfrekvensen i hemolyskänsliga blodprover som skickas till det centrala laboratoriet på Capio S:t Görans sjukhus.

Studien är utformad så att en del av personalen kommer att använda Hemchecks utrustning under en begränsad tid och sedan jämförs utfall mellan denna grupp mot en kontrollgrupp där utrustningen inte har använts.

–Vi ser fram emot denna studie där vi hoppas att vi kan visa för Capio S:t Görans sjukhus att vår lösning för patientnära hemolysdetektion kan effektivisera blodprovtagningen samt starkt bidra till att minska hemolysfrekvensen i blodprov, och därmed bland annat kan öka patientsäkerheten och vårdkvaliteten. Vi har tillsammans med Capio S:t Görans sjukhus valt att söka EPN:s godkännande för denna studie för att kunna samla in mer information än brukligt kopplat till provtagningen och lättare följa upp de prover som kontrollerats med vår utrustning, säger Joen Averstad, vd för Hemcheck.

–Vi är en framåtriktad organisation och vill hela tiden utveckla vår verksamhet. Då vi ser problematiken med hemolys i blodprover så ser vi fram emot denna studie för att bygga mer kunskap om hur vi kan hantera problematiken på nya sätt samt för att utvärdera om Hemchecks lösning kan vara något vi vill implementera, säger Göran Örnung, chef akutmedicinkliniken Capio S:t Görans sjukhus.
2019-10-01 20:00 IP: cTiieaWqC
Kom precis över en nyuppdaterad intervju med Joen för er som är intresserade
Joen Averstad - https://www.kanzan.se/#/stock/stocks/hemcheck
Hemcheck Sweden / Insiderköp i Hemcheck / Insiderköp i Hemcheck
2019-10-01 19:42 IP: oz74uEHBU
Funderar på varför Hjalmar Didriksson skulle köpa 200000 aktier i bolaget om det inte fanns någon framtid. Mycket har hänt, Annelie Brolinsson har erastts och enligt nyhetsbrevet idag så ska hon sluta. Kan det vara så att man siktar på att sälja produkten/ bolaget inom kort. Varför satsa på att utöka produktionskapaciteten under 2020 om man inte har några kunder. I mina ögon så är detta en klockren uppköpskandidat. Prislappen låter jag vara osagd...
2019-10-01 11:18 IP: WHURGRWGl
då är man inköpt här...spännande uteckling av aktien
2019-09-24 11:33 IP: cKMVEqb6C
Hjalmar Didriksson stortankar igen. Kul att även Joen köpte trots att han har så många TO.
Hemcheck Sweden / Insynsköp av vd, styrelseledamot / Insynshandel av vd, styrelseledamot
2019-09-24 11:26 IP: 04gCBgdlm
Hemcheck Sweden / NRD aktören försöker manuplera kursen mot 2 kr. / NRD aktören försöker manipulera kursen mot 2 kr.
2019-09-24 10:13 IP: SW9FiQYfO
Räcker med att en stor köpare tar honom och vi vänder fort.

men tröttsamt att se. Bolaget värderas i princip till kassan nu.
Redigerades 2019-09-24
2019-09-24 10:07 IP: cKMVEqb6C
Kan inget annat än att hålla med. Så fort en rekyl kom nu så vräkte NRD ut 700000 aktier på 2.85. Manipulationen med hjälp av NRD kontot har varit ganska genomskinlig sista veckorna.
Hemcheck Sweden / Roboten går back :))) / Roboten går back :)))
2019-09-23 16:51 IP: czXvSCDN6
Lustig handel med mycket kursmanipulation i Hemcheck nu.

Borde va föremål för FI granskning!
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Hemcheck Sweden 5,84 5,42% 2,8 108,57%
2019-09-20 19:11 IP: Yco6hHEa5
Ja precis. Och tekniken kan även användas till att bygga en direkt konkurrerande handhållen enhet också.

"Acoustic HCT measurement would be possible to integrate into another device which already utilises the acoustic separation of blood and plasma, as in paper I and II. With
simple imaging and image analysis HCT can be obtained almost for free in a system
that initially separated blood and plasma. These chips however need to be in glass to
enable light transmission. Glass, just like silicon, has good reflecting properties and
works great with acoustics. Another approach could be to develop a POC device solely for HCT measurements. In that case the setup might be simplified to a glass channel that could be filled by capillary forces and placed in a handheld device that actuates the standing wave, collects images and performs the simple image analysis"

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://portal.research.lu.se/portal/files/38910340/Clinical_applications_of_acoustophoresis_in_blood_based_diagnostics_Klara_Petersson.pdf&ved=2ahUKEwj67uOP8t_kAhWlyqYKHcKVBSwQFjANegQIAxAB&usg=AOvVaw042Af_5syh7U4LSgF2K2Pg

Att man även kan sortera ut cancerceller, bakterier och i princip vad man nu vill gör Acousorts teknologi väldigt överlägsen.
Redigerades 2019-09-20

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Hemcheck Sweden - I dag

{point.key}

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -