• Torsdag 24/8 kl 6.45-7.45 uppdaterar vi sajten med ny funktionalitet och ökad stabilitet. Under tiden kan viss funktionalitet inkl. kontoöversikten vara otillgänglig eller visa fel information.

BankID

Vanliga frågor

Hur loggar jag in med BankID på er sajt?

För att logga in med BankID klickar du på "Logga in" högst upp i högra hörnet. Du kan då välja att logga in med Mobilt BankID eller BankID.
Kan jag som företagskund logga in med BankID?

Nej, vi har i dagsläget ingen lösning för inloggning med BankID för företagskunder utan man behöver logga in med användarnamn och lösenord.

Det namn jag har registrerat överensstämmer inte med mitt BankID, vad gör jag?

Om det namn som du har registrerat hos oss inte helt överensstämmer med det namn som är angivet på ditt BankID kommer du inte kunna signera kontoavtalet eftersom systemet inte kan identifiera dig. Vi kan ändra ditt namn åt dig om du skickar ett meddelande till oss i inloggat läge eller ringer till vår kundservice.

 

Varför hittar inte sajten programmet för mitt BankID?

Ibland hittar inte sajten programvaran för BankID och det kan då hjälpa att undersöka om programmet hittas på andra sajter som kräver BankID. Om programmet inte hittas behöver du troligtvis uppgradera programvaran, vilket du kan få hjälp med hos den bank som har utfärdat ditt BankID. 

Om det endast är hos oss som programmet inte hittas så kan du alltid prova i en annan webbläsare.

Utfärdar Avanza BankID?

Nej, Avanza utfärdar inte BankID.