Support

Här hittar du svar på dina frågor!

Hur framför jag ett klagomål?

Din åsikt är viktig

Avanza anser att det är mycket viktigt med en tillfredställande hantering av eventuella reklamationer och klagomål från våra kunder, dels för att kunna garantera kundernas möjligheter att få sina intressen tillgodosedda och dels för att kunna upprätthålla allmänhetens förtroende för Avanza.

Reklamera först

Är du missnöjd med Avanzas skötsel av ett givet uppdrag reklamerar du i första hand hos Avanzas kundsupport för hänvisning till berörd avdelning. Det är viktigt att du kontaktar oss med din reklamation så snart som möjligt så att vi kan hjälpa dig snabbt och på bästa möjliga sätt. Du kan kontakta kundsupporten på telefon 08-562 250 00 eller via ett meddelande.

Om du fortfarande inte är nöjd

Om du efter att du reklamerat hos Avanzas kundservice fortfarande är missnöjd har du möjlighet att föra ärendet vidare till funktionen Klagomålsansvarig hos Avanza. Ärendet ska framställas skriftligen. I klagomålet ska du utförligt beskriva vad du är missnöjd med samt vad som har hänt. Bifoga eventuella underlag som du har i form av notor, kontoutdrag, tidigare korrespondens, m.m. för att säkerställa att all fakta och bakgrund kommer med i ärendet. Ange även vad du kräver för rättelse eller ersättning.

Klagomålet skickas enligt något av nedanstående:

  1. Skicka ett meddelande från inloggat läge. I ämnesraden ange "Till Klagomålsansvarig".
     
  2. Brev adresserat till:

    Avanza
    Att: Klagomålsansvarig
    Box 1399
    111 93 Stockholm

Avanzas målsättning är att besvara klagomål så skyndsamt som möjligt. Klagomål besvaras normalt inom 14 dagar från det att ärendet har inkommit till Klagomålsansvarig hos Avanza. Om utredningen av ett klagomål kräver längre handläggningstid kommer du att få information om detta.

Oberoende vägledning och hjälp utanför Avanza

Du har möjlighet att få kostnadsfri rådgivning av Konsumenternas Bank- och Finansbyrå respektive Konsumenternas Försäkringsbyrå. Se www.konsumenternas.se. Du kan även vända dig till konsumentvägledaren i din kommun. Om du inte vinner framgång med ditt ärende hos funktionen Klagomålsansvarig hos Avanza har du möjlighet att föra ärendet vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), eller till allmän domstol. Se www.arn.se för information om Allmänna Reklamationsnämnden. Du har även möjlighet att lämna en anmälan till ARN genom EU:s online-plattform för tvistlösning via http://ec.europa.eu/odr.

Lär dig mer

Lär dig allt om sparande och investeringar i vår Avanza Akademi.

Kom igång redan idag

Vi hjälper dig med allt du kan tänkas vilja veta för att komma igång. 

Aktieinspiration

Osäker på vilken aktie du ska köpa? Hitta nya aktier bland våra topplistor och temalistor.

08-562 250 00

08-562 250 00

Tips! Ha ditt kontonummer eller mobilt BankID till hands för snabbast service. 

Öppettider Kundservice

Måndag - Torsdag
8.30 - 20.00
Fredag
8.30 - 17.30

Öppettider Mäkleri

Måndag - Fredag
8.30 - 17.30

Öppettider USA-handel

Måndag - Fredag
8.30 - 22.30

08-562 250 00

Tips! Ha ditt kontonummer eller mobilt BankID till hands för snabbast service. 

Öppettider Kundservice

Måndag - Torsdag
8.30 - 20.00
Fredag
8.30 - 17.30

Öppettider Mäkleri

Måndag - Fredag
8.30 - 17.30

Öppettider USA-handel

Måndag - Fredag
8.30 - 22.30

Postadress:

Avanza
Box 1399
111 93 Stockholm

Besöksadress:

Regeringsgatan 103
111 39 Stockholm
Receptionen är öppen måndag - fredag 08.30 - 16.30

Organisationsnummer:

Avanza Bank AB: 556573-5668
Avanza Bank Holding AB: 556274-8458
Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension: 516401-6775
Avanza Fonder AB: 556664-3531
För mer information om Avanza som bolag, hör gärna av dig till våra talespersoner.

Mejl:

info@avanza.se
(Kan ej användas för att besvara frågor gällande dig och ditt innehav)

Fax:

08- 409 421 01

Press:

Är du journalist? Söker du fakta eller vill du få en kommentar? Kontakta gärna Johanna Kull, vår sparekonom, direkt på 0704-524834.

Klagomål:

Om du skulle ha ett klagomål eller vill göra en reklamation så ta gärna kontakt med oss. Reklamationer och klagomål

Postadress:

Avanza
Box 1399
111 93 Stockholm

Besöksadress:

Regeringsgatan 103
111 39 Stockholm
Receptionen är öppen måndag - fredag 08.30 - 16.30

Organisationsnummer:

Avanza Bank AB: 556573-5668
Avanza Bank Holding AB: 556274-8458
Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension: 516401-6775
Avanza Fonder AB: 556664-3531
För mer information om Avanza som bolag, hör gärna av dig till våra talespersoner.

Mejl:

info@avanza.se
(kan ej användas för att besvara frågor gällande dig och ditt innehav)

Fax:

08- 409 421 01

Press:

Är du journalist? Söker du fakta eller vill du få en kommentar? Kontakta gärna Johanna Kull, vår sparekonom, direkt på 0704-524834.

Klagomål:

Om du skulle ha ett klagomål eller vill göra en reklamation så ta gärna kontakt med oss. Reklamationer och klagomål